resPect: Parteneriat

 

Cum să dezvoltăm Ordinul cu ajutorul parteneriatelor

 

Ne dorim să obținem multe ca organizație, dar putem să ajungem singuri la rezultatele pe care ni le dorim?

Astăzi parteneriatele par să nu mai fie o opțiune, ci o necesitate. Iată de ce e important să rămânem conectați cu mediul extern și să construim relații durabile cu organizații, instituții sau alți actori sociali.

Concret, avem nevoie de o strategie OAR pentru parteneriate la toate nivelurile: international, național și local. Iată trei pași simpli pe care putem să îi parcurgem împreună pentru ca parteneriatele OAR să aducă rezultate în organizație:

  • Mai întâi, analizăm toate angajamentele pe care Ordinul le are acum în diverse relații de parteneriat;
  • Apoi, evaluăm rezultatele parteneriatelor de până acum și măsura în care ele împlinesc principiile, valorile și obiectivele noastre ca organizație;
  • La final, revizuim și completăm eficient sistemul de parteneriate astfel încât să fim siguri că el răspunde la nevoile noastre actuale.

 

Sunt multe criterii și reguli de care vom ține cont atunci când vom evalua parteneriatele OAR, dar cel mai important ar trebui să fie următorul:

Niciun parteneriat fără relație de câștig-câștig – win-win situation

 

Concret, indiferent de actorii sociali sau instituționali cu care dorim să ne asociem e important să ne asigurăm că parteneriatul e reciproc avantajos.
Ca să construim parteneriate reciproc avantajoase e important să acționăm pe 3 direcții mari:

  1. Abordare centrată pe rezultate
  2. Monitorizare și evaluare
  3. Creșterea capacității OAR

Să luăm direcțiile pe rând.

 

  1. Abordare centrată pe rezultate

Fiecare parteneriat pe care îl încheiem ar trebui să aibă în centrul său un scop clar și rezultate precis definite. Atunci când două sau mai multe organizații se asociază e important ca ele să urmărească o direcție comună și să aibă același set de așteptări pe care să le poată îndeplini.

Iată mai multe exemple de parteneriate centrate pe scop și rezultate, mai puțin pe tipuri de parteneri:

  • legislație și politici de dezvoltare – parteneriat cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice și Ministerul Culturii, cu administrații locale etc.;
  • funcționari publici de specialitate – parteneriat cu MDRAP, cu asociația municipiilor, școli de arhitectură și urbanism, RUR etc.;
  • juriști de specialitate – parteneriat cu Facultăți de Drept, cu facultăți de Arhitectură și de Urbanism etc.
  • statutul arhitectului în societate – parteneriat cu celelalte organizații profesionale (UAR, RUR, ASAR, APUR etc.);
  • adaptarea învățământului la nevoile actuale, pentru un parcurs mai lin / coerent al studenților arhitecți spre exercitarea profesiei – parteneriat cu școlile de arhitectură.

 

  1. Monitorizare și evaluare

Să monitorizăm parteneriatele existente e o condiție de bază dacă vrem ca pe viitor să dezvoltăm relații din ce în ce mai eficiente cu alte organizații sau alți actori importanți pentru noi.

Fiecare parteneriat pe care îl încheiem ar trebui să fie gândit pe baza unui ciclu de dezvoltare care să acopere, pe rând, pașii de mai jos:

2.1. Identificăm nevoile ambelor părți;

2.2. Construim parteneriatul în forma convenabilă ambelor părți și pe baza nevoilor lor;

2.3. Administrăm și menținem parteneriatul;

2.4. Evaluăm și revizuim periodic în funcție de evoluția nevoilor partenerilor și de rezultatele parteneriatului;

2.5. Susținem rezultatele prin acțiuni: scalare și/sau transfer, direcții de dezvoltare.

 

  1. Creșterea capacității OAR

Ca să putem încheia parteneriate cât mai avantajoase este important să ne asigurăm că OAR are capacitatea necesară să creeze relații atât la nivel central cât și în filialele din teritoriu.

Consider că fiecare filială ar trebui să-și dezvolte propria rețea de parteneriate.

Pentru astfel de rețele avem nevoie de oameni dedicați și capabili, dar și instrumente, metodologii care să ne asigure succesul în parteneriatele noastre. Și de diseminarea bunelor practici inter-filiale.

 

Obiectiv:                    Abordăm sistemic parteneriatele OAR

Termene:                    1 an – elaborăm strategia

                                    +2 ani – dezvoltăm  metodologii, instrumente și ghiduri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *